W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH JEST FAJNIE !!!

250px-342.34-5_Góry_Świętokrzyskie
W dniach 29 i 30.05.2017 roku uczniowie klasy III a i III c wraz z paniami: A.Ewert, A.Tomczak i M.Woźniak przebywali na dwudniowej wycieczce w Górach Świętokrzyskich.

Pierwszy dzień zwiedzania zaczęliśmy od wejścia na zamek w Chęcinach. Z wysokiej wieży podziwialiśmy panoramę okolicy, a także poznaliśmy życie mieszkańców zamku i skarbiec królewski.
Potem weszliśmy Drogą Królewską na Święty Krzyż gdzie zwiedziliśmy Kościół i Klasztor Ojców Oblatów. Zobaczyliśmy też gołoborza, które są charakterystyczne dla tych gór. Zaciekawiła nas bardzo wystawa misyjna, na której zobaczyliśmy pamiątki przywiezione przez polskich misjonarzy z różnych stron świata. W krypcie grobowej natomiast zobaczyliśmy dwie naturalnie zmumifikowane postacie.
Na koniec dnia byliśmy w Muzeum Przyrodniczym , gdzie obejrzeliśmy film o Świętokrzyskim Parku Narodowym oraz zwiedziliśmy wystawy, z których dowiedzieliśmy się o historii Ziemi oraz poznaliśmy gatunki roślin i zwierząt występujących w tym parku.
Drugiego dnia wycieczki zwiedziliśmy ruiny zamku w Bodzentynie, bawiliśmy się na placu zabaw oraz weszliśmy na Łysicę, pierwszy co do wysokości szczyt w Górach Świętokrzyskich. W drodze powrotnej do domu zatrzymaliśmy się przy prastarym dębie Bartku w Zagnańsku.
Wieczorem szczęśliwie wróciliśmy do domów zmęczeni, ale pełni nowej wiedzy i zadowoleni z mile spędzonego czasu.