.

.


logotypy-ue-rpo-lodzkie-1

Projekt „Na tropie naukowych przygód – program poprawy jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi  w Ozorkowie” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

_

„Na tropie naukowych przygód –
program poprawy jakości kształcenia w
Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie”

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA REALIZACJI PROJEKTU

„Na tropie naukowych przygód – program poprawy jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie”                            

Szkoła Podstawowa Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki
w Ozorkowie przystąpiła do realizacji projektu pn. „Na tropie naukowych przygód – program poprawy jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
w Ozorkowie”
,  w ramach Działania XI.1 Wysoka jakość edukacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, zgodnie z umową

o dofinansowanie z dnia 12 lipca 2016 r.

Projektem objętych zostanie co najmniej 175 uczniów Szkoły Podstawowej Nr 4 w Ozorkowie z klas II-VI, w roku szkolnym 2016/17 i 2017/18.

W ramach projektu  zostaną zorganizowane następujące zajęcia:

  1. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: zajęcia dla uczniów kl II-VI z trudnościami w spełnieniu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej. Realizacja w grupach maksymalnie 6 – osobowych w wymiarze: matematyka – po 1gl/tydz., język angielski po 1gl/tydz.; ogólnie – po 35gl/grupę. Zajęcia będą się skupiały na indywidualnych potrzebach ucznia, pozwolą zniwelować dysproporcje edukacyjne. Uczniowie będą korzystać z licznych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.
  2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia: Zajęcia dla uczniów kl II-VI, szczególnie uzdolnionych w zakresie kompetencji matematyczno – przyrodniczych, języków obcych, przedsiębiorczości; Realizacja w grupach maksymalnie 10 – osobowych: po 1gl lub 2gl/tydz.; ogólnie – po 35gl lub 70gl/grupę w roku szkolnym z danego typu zajęć. W tym:a) Kółko młodych społeczników (kl IV-VI) – zajęciach mające na celu rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych, przedsiębiorczości, kreatywności oraz samodzielnego myślenia i skutecznego działania, a w efekcie kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
    b) Warsztaty językowe (kl IV-VI) – nauczanie oparte na metod naturalnych, bez polskiego tłumaczenia, zwiększające szanse na odruchowe korzystanie z języka, prowadzone innowacyjnymi metodami nauczania przy użyciu sprzętów TIK.
    c)Kółko młodych inżynierów (kl II-III) – zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje techniczno – naukowe, zdolności wizualno – przestrzenne, logiczne myślenie, umiejętność pracy w grupie; konstruowanie robotów w oparciu o zakupione w projekcie zestawy klocków oraz sprzęt TIK. W ramach zajęć – wycieczki edukacyjne.
  3. Zajęcia z przyrody oparte na metodzie eksperymentu: Kółko przyrodnicze dla uczniów kl II-VI szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych. Realizacja w grupach maksymalnie 10 – osobowych (osobno dla kl. II-III i IV-VI): po 2gl/tydz.; ogólnie – po 70gl/grupę w roku szkolnym. Zajęcia przeprowadzane z wykorzystaniem niezbędnego sprzętu i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. W ramach zajęć – wycieczki edukacyjne.
  4. Zajęcia kształtujące kompetencje cyfrowe: Kółko informatyczne dla uczniów kl IV-VI, szczególnie uzdolnionych w zakresie informatycznym. Realizowane w 2 grupach maks 10 – osobowych: po 1gl/tydz.; ogólnie – po 35gl/grupę roku szkolnym. Uczniowie dowiedzą się jak posługiwać się komputerem i innym sprzętem TIK w celach edukacyjnych (np. metoda webquestów, przygotowanie prezentacji multimedialnych, zabawa grafiką komput, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji) oraz jak zachować bezpieczeństwo w sieci. Zajęcia będą przeprowadzane w doposażonej w ramach projektu w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK – pracowni informatycznej.

1 uczeń może uczestniczyć w maksymalnie w 3 typach zajęć wymienionych w punktach: 2,3,4. 

  1. Zajęcia specjalistyczne: Zajęcia dla uczniów niepełnosprawnych (kl. II-VI) mające służyć poprawie zdolności uczniów z dysfunkcjami, utrudniającymi im codzienną pracę w warunkach szkolnych. Zakres zajęć i metody ich prowadzenia dostosowane będą do potrzeb wynikających z indywidualnych diagnoz (IPET) oraz konsultowane z rodzicami. Realizacja – indywidualnie lub w grupach 2-osob po 1gl/tydz.; łącznie po 35gl/os. w roku szkolnym. W tym: Zajęcia Terapii Integracji Sensorycznej – w formie zabaw ruchowych, prowadzone w sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt zakupiony w ramach projektu; Zajęcia logopedyczne – obejmujące ćwiczenia odpowiednie do rodzaju deficytu – zaburzeń mowy

Zajęcia w ramach projektu (podzielone na etapy wynikające z organizacji roku szkolnego) będą realizowane przez Szkołę w okresie od 18 września 2017 r. do czerwca 2018 r.

 Projekt jest realizowany przez szkołę od 01.08.2016 r.


Rekrutacja uzupełniająca uczniów do projektu odbywa się w terminie 04 – 15 września 2017 r.

Kryteria kwalifikacji uczniów do zajęć w ramach projektu:

  1. Kryterium formalne: osoba jest uczniem kl II-VI Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Ozorkowie – 0-1pkt.
  2. Kryteria merytoryczne:
  • uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych o określonej genezie (zweryfikowane na podstawie danych dostępnych w Szkole) – 0-5pkt;
  • dodatkowe punkty (wg oświadczenia rodziców): uczniowie niepełnosprawni (orzeczenie, opinia) – 2pkt, niski dochód na członka rodziny (poniżej 1 000 zł) – 1pkt; liczba dzieci w rodzinie – powyżej 3 – 1pkt.

 

Maksymalnie 10 punktów

Na podstawie danych z formularzy zgłoszeniowych powstanie uzupełniająca lista rankingowa dla każdego rodzaju zajęć osobno. W przypadku takiej samej liczby punktów zdecyduje kolejność zgłoszeń. Powstaną również dodatkowe listy rezerwowe. Na koniec rekrutacji uzupełniającej podpisana zostanie umowa z rodzicami ucznia.

Warunkiem przystąpienia do projektu będzie wypełnienie formularza zgłoszeniowego (do pobrania u Wychowawcy Klasy lub w Sekretariacie Szkoły) wraz z wymaganymi załącznikami i złożenie go w terminie, tj. najpóźniej do dnia 14 września 2017 r. w Biurze projektu – Sekretariat Szkoły.

Ozorków, dn. 04.09.2017 r.

 

                                                                                   ……………………………………………………..

                                                                                              (Podpis Dyrektora Szkoły)

 

                                  pobrany-plik

 

 

ZAPYTANIA OFERTOWE

_________________

 

WYBÓR OFERT

________________________

Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie I – VI 2018

____________________

Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie IX 2017 – I 2018

____________________

Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie IX 2017 – I 2018

____________________

 Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie IX 2017 – I 2018

____________________

Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie II – VI 2017

___________________

Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie II – VI 2017 

____________________________

Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie 02.01.2017 r – 13.01.2017 r

_________________

II Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie X – XII

_____________________________

Aktualizacja harmonogramu udzielania wsparcia w projekcie X – XII

_____________________________

 

 Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie X – XII

_____________________________

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA REALIZACJI PROJEKTU 

_____________________________

 

Zgodnie z umową o dofinansowanie z dnia 12 lipca 2016 r., w okresie od sierpnia 2016 r.
do czerwca 2018 r. Szkoła Podstawowa Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Ozorkowie realizuje projekt pn. „Na tropie naukowych przygód – program poprawy jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
w Ozorkowie”
,  w ramach Działania XI.1 Wysoka jakość edukacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

W ramach projektu wsparciem objętych zostanie 175 uczniów Szkoły Podstawowej Nr 4
w Ozorkowie klas II-VI oraz 22 nauczycieli, w roku szkolnym 2016/17 i 2017/18. Celem głównym projektu jest wzrost jakości i atrakcyjności kształcenia w Szkole Podstawowej Nr 4
z Oddziałami Integracyjnymi, poprzez realizację zajęć dodatkowych ukierunkowanych
na rozwój kompetencji kluczowych i zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, wzrost kompetencji nauczycieli oraz doposażenie placówki w pomoce dydaktyczne
i sprzęt Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej.

W ramach projektu:

  1. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze: zajęcia dla 105 uczniów kl. II-VI z trudnościami w spełnieniu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
    z matematyki oraz języka angielskiego. Zajęcia skupiają na indywidualnych potrzebach ucznia, pozwolą zniwelować dysproporcje edukacyjne. Uczniowie korzystają z licznych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu.
  2. Zajęcia rozwijające uzdolnienia: Zajęcia dla 70 uczniów kl. II-VI, szczególnie uzdolnionych w zakresie kompetencji matematyczno – przyrodniczych, języków obcych, przedsiębiorczości, w tym:
  3. Kółko młodych społeczników (kl. IV-VI) – zajęciach mające na celu rozbudzanie
    i rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych, przedsiębiorczości, kreatywności oraz samodzielnego myślenia i skutecznego działania, a w efekcie kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych.
  4. Warsztaty językowe (kl. IV-VI) – nauczanie oparte na metod naturalnych,
    bez polskiego tłumaczenia, zwiększające szanse na odruchowe korzystanie z języka, prowadzone innowacyjnymi metodami nauczania przy użyciu sprzętów TIK.
  5. Kółko młodych inżynierów (kl. II-III) – zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje techniczno – naukowe, zdolności wizualno – przestrzenne, logiczne myślenie, umiejętność pracy w grupie; konstruowanie robotów w oparciu o zakupione
    w projekcie zestawy klocków oraz sprzęt TIK. W ramach zajęć – wycieczki edukacyjne.
  6. Zajęcia z przyrody oparte na metodzie eksperymentu: Kółko przyrodnicze
    dla uczniów kl. II-VI szczególnie uzdolnionych w zakresie przedmiotów przyrodniczych. Zajęcia przeprowadzane z wykorzystaniem niezbędnego sprzętu
    i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu. W ramach zajęć – wycieczki edukacyjne.
  7. Zajęcia kształtujące kompetencje cyfrowe: Kółko informatyczne dla uczniów kl. IV-VI, szczególnie uzdolnionych w zakresie informatycznym. Uczniowie dowiadują się
    jak posługiwać się komputerem i innym sprzętem TIK w celach edukacyjnych
    (np. metoda webquestów, przygotowanie prezentacji multimedialnych, zabawa grafiką komput, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji) oraz jak zachować bezpieczeństwo w sieci. Zajęcia są przeprowadzane w doposażonej w ramach projektu w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK – pracowni informatycznej.
  8. Zajęcia specjalistyczne: Zajęcia dla uczniów niepełnosprawnych (kl. II-VI) mające służyć poprawie zdolności uczniów z dysfunkcjami, utrudniającymi im codzienną pracę w warunkach szkolnych, w tym: Zajęcia Terapii Integracji Sensorycznej
    – w formie zabaw ruchowych, prowadzone w sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt zakupiony w ramach projektu; Zajęcia logopedyczne – obejmujące ćwiczenia odpowiednie do rodzaju deficytu – zaburzeń mowy. Zakres zajęć i metody
    ich prowadzenia dostosowane są do potrzeb wynikających z indywidualnych diagnoz (IPET) oraz konsultowane z rodzicami,

Całkowita wartość projektu pn. „Na tropie naukowych przygód – program poprawy jakości kształcenia w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie” planowana jest na kwotę ponad 488 tys. zł. Dofinansowanie stanowi kwotę
ponad 453 tys. zł, w tym: ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
– ponad 414 tys. zł, ze środków dotacji celowej – ponad 39 tys. zł. Wkład własny niepieniężny wnoszony przez Gminę Miasto Ozorków wynosi ponad 34 tys. zł.

 

 

Dodaj komentarz