Gry i zabawy kl III a

Gry i zabawy kl III a

1. STARY ABRAHAM
Śpiewamy: Stary Abraham miał siedmiu synów, siedmiu synów miał stary Abraham, a oni siedli i nic nie jedli tylko śpiewali sobie tak: Stary Abraham…
Przed początkiem każdej zwrotki osoba prowadząca krzyczy: prawa ręka – wszyscy odpowiadają: prawa ręka. Śpiewamy więc piosenkę uderzając prawą ręką o kolano. Drugi raz: prawa ręka, lewa ręka. Teraz dwiema rękoma uderzamy o oba kolana i tak w kółko: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga, prawe ramie, lewe ramię, głowa, prawe oko (mrugamy), lewe oko i język.

2.LAURENCJA

Śpiewamy:Laurencjo moja, Laurencjo ma
Jakiż to dzień nam spotkanie dasz?
Poniedziałek,.
A żeby to poniedziałek był
I ja ze swoją Laurencją był
Laurencjo ma
Łapiemy się za ręce i chodzimy po kole śpiewając powyższe słowa. Za każdym razem kiedy wymawiamy słowo Laurencja, lub nazwę dnia tygodnia, robimy przysiad. Pląs ma siedem zwrotek, i przy każdej zwrotce dochodzi kolejny dzień tygodnia.

3.SAŁATKA OWOCOWA

Każdy z uczestników wybiera sobie nazwę jednego z trzech podanych owoców (np. gruszka , jabłko , śliwka.). Kiedy prowadzący krzyczy „jabłko” wszyscy , którzy wybrali właśnie ten owoc zamieniają się miejscami . Kiedy krzyczy „gruszka” zamieniają się gruszki . itd. Kiedy krzyczy „sałatka owocowa” zamieniają się wszyscy miejscami , łącznie z prowadzącym , który szuka nowego miejsca. Kto został bez miejsca , staje po środku i krzyczy nazwy owoców.

4.DWÓM TAŃCZYĆ

Dwóm tańczyć się zachciało, zachciało, zachciało ,lecz im się nie udało, parirarirara (łączymy się w pary i tańczymy w kółko)
Kłócili się ze sobą, ze sobą, ze sobą (szarpiemy sobie delikatnie ręce)
Ja nie chcę tańczyć z tobą, parirarirara(puszczamy uścisk wyrażając złość i niezadowolenie)
Poszukam se innego, innego, innego (biegamy po sali, szukając nowego partnera)
Do tańca zgrabniejszego, parirarirara (chwytamy dłonie nowego partnera i zaczynamy od początku)
5.LWY
My idziemy na lwy (maszerujemy)
My się lwów nie boimy(zaprzeczamy ruchem ręki)
Bo my mamy siablę (wyciągamy szablę)
O!!! A co to?!(dziwimy się)
To taki wielkie morze(następnie góra i las)-(pokazujemy ręką kontury)
My nie możemy przejść pod(ruch ręką w dół)
My nie możemy przejść nad(ruch ręką do góry)
My musimy je przepłynąć(górę-okrążyć i las-wyciąć)

6.RYBY W SIECI

Dwie osoby chwytają się za ręce-są rybakami i próbują złapać w sieci uciekających uczniów.Następnych dwóch złapanych uczniów staje się rybakami i pomagają poprzednim łapać uczniów.

7.OJRA TARIRA

Śpiewamy:ojra tarira, ojra kuku x 3
ojra tarira bęc (na słowa kuku pokazujemy kciukami na ramiona)
następnie za każdym razem dodajemy kolejno
swing(kółko ręką), rumba, rumba(młynek rękoma)łoś, łoś, łoś(udajemy łosie rogi),uuu,aaa(głaszczemy się po brzuchu i głowie)kici, kici(drapiemy po głowie sąsiada), pif-paf(udajemy strzelanie)

8.WIEWIÓRKI DO DZIUPLI

Na podłodze rozłożone są szafy. Uczniowie biegają wokół szarf. Na słowa:wiewiórki do dziupli!uczniowie wskakują do szarf.Dalej zabieramy kolejno szarfy. Kto nie znajdzie dziupli odpada z gry.

9. CZERWONE-ZIELONE

Jeden z uczniów pokazuje dowolnie czerwoną lub zieloną szarfę. Na zieloną szarfę uczniowie poruszają się w kierunku pokazującego, na czerwoną stają nieruchomo. Kto ze stojących poruszy się idzie na koniec grupy.

10.KRÓL AMBUHATA

Jeden z uczniów jest królem, pozostali stoją na końcu sali i śpiewają:Ambuhata ma tarire, rire.Ambuhata ma tarire rire ron. Następnie pytają:
-Królu, królu kogo sobie życzysz?
-król wybiera osoby podając jedną wspólną ich cechę np.czerwone koszulki
-dzieci pytają: a jak mamy przyjść?
-król podaje sposób poruszania się np. jak węże, baletnice itp

[flashvideo file=https://sp4ozorkow.pl/wp-content/uploads/2014/03/VIDEO0022.flv /]

Comments are closed.