CO JEMY ?

CO JEMY ?

Zajęcia lekcyjne „Zbieramy informacje na temat tego co jemy ?”

Na lekcję zaprosiliśmy rodziców uczniów w celu zapoznania ich ze sposobami zdobywania informacji o produktach , ze szczególnym uwzględnieniem czytania etykiet ( bardzo mało osób zwraca uwagę na informacje zawarte w etykietach produktów)

 

  1. Rozpoczęcie zajęć od opowieści o przyjacielu z kosmosu Ferro. Próba rozstrzygnięcia problemu o sposobie żywienia Ferro.”Co Ferro powinien jeść ?”
  2. Zdrowe i niezdrowe jedzenie. Uczniowie odnajdują w wysłuchanej piosence „Nie jestem niejadkiem” nazw żywności:twarożek, serek, surówka, zupa, dropsy, lizaki, chipsy, batoniki, oranżada, tort czekoladowy, słodycze.Podział jedzenia na zdrowe i niezdrowe produkty-uczniowie przypinają odpowiednie kartoniki pod nazwami:zdrowe i niezdrowe jedzenie.
  3. Rozmowa na temat skutków niezdrowego jedzenia na podstawie wcześniejszych doświadczeń uczniów : choroby(otyłość, anoreksja), przemęczenie, brak chęci do zabawy, brak siły, słaba koncentracja.
  4. Próba odpowiedzi na pytanie : Skąd możemy się dowiedzieć co jeść, które pożywienie jest zdrowe ?
  5. Układanie reklam wybranych produktów bez podania ich nazwy . Jedni uczniowie reklamują pozostałe odgadują.
  6. „Wyjście z Ferro do sklepu po zdrowe produkty” ( Ferro może kupić produkty, które kosztują 24 zł.)
  7. Wyjaśnienie pojęcia : ETYKIETA – wizytówka produktu, zawierająca najważniejsze informacje o produkcie.
  8. Oglądanie oryginalnych etykiet różnych produktów, porównywanie ich
  9. Poglądowe omówienie etykiet z wykorzystaniem prezentacji : MĄDRE ZAKUPY- wyróżnienie podstawowych elementów każdej etykiety( nazwa produktu, skład itd.)
  10. Przypięcie na tablicy wzoru etykiety – dopasowywanie nazw jej podstawowych elementów do pól na etykiecie
  11. Uzupełnianie brakujących elementów wadliwych etykiet – praca w grupach – W TYM CZASIE RODZICE ROZWIĄZUJĄ KRZYŻÓWKĘ PODSUMOWUJĄCĄ OMAWIANE TREŚCI
  12. Ocena poprawności wykonania zadania uczniów i rodziców.
  13. Odczytanie i wyjaśnienie hasła z krzyżówki rodziców – ŚWIADOMY KONSUMENT
  14. Rozdanie rodzicom ulotek informujących o etykietach i sposobach ich odczytywania.

Comments are closed.