Gry i zabawy terenowe

Gry i zabawy terenowe


KLASA III A PROPONUJE GRY I ZABAWY TERENOWE

Korzystając z pięknej październikowej pogody z wielką ochotą każdą wolną chwilę postanowiliśmy wykorzystać na gry i zabawy na świeżym powietrzu. Wspólnie w klasie wybraliśmy 10 najciekawszych. Oto nasze propozycje:

1 MUSI- NIE MUSI– uczestnicy zabawy ustawiają się jeden za drugim . Zabawa polega na rzucaniu piłki do kosza. Jeśli pierwszy zawodnik trafi piłką do kosza, to następny także musi trafić , w przeciwnym razie traci kolejkę. Trzeci zawodnik jest niezależny od rzutu pierwszego. Natomiast jeżeli pierwszy zawodnik nie trafi do kosza, to kolejny może, ale nie musi trafić. Wtedy udaje się na koniec kolejki i czeka na kolejny rzut.

2.ZBIJAK – uczestnicy wybierają spośród siebie dwie „matki” i ograniczają pole zabawy liniami . Zadaniem „matek” jest „zbicie”( trafienie piłką)pozostałych uczestników. Trafiony uczestnik zamienia się miejscami z „matką”, która go trafiła. Inna wersja: trafiony gracz schodzi z pola gry. Wygrywa ten, kto zostanie zbity jako ostatni.

3.SIATKÓWKA- RZUCANKA – uczestnicy dzielą się na dwie grupy i ograniczają pole gry liniami. Zadaniem grup jest przerzucenie na pole przeciwnika piłki przez siatkę lub sznurek. Zadaniem drugiej grupy jest złapanie piłki i odrzucenie jej przeciwnikowi. Piłkę po każdym rzucie należy złapać. W przypadku gdy piłka nie zostanie złapana, punkt otrzymuje grupa przeciwna. Wygrywa grupa, która zdobyła więcej punktów.

4.SKOKI PRZEZ SKAKANKĘ – na hasło:START uczestnicy zaczynają w dowolny sposób skakać na skakance. Gdy ktoś skusi (przestanie skakać) zatrzymuje się i czeka na pozostałych uczestników. Wygrywa osoba, która najdłużej bez „skuchy”będzie skakała.

5. SKAKANKA – SZCZUR– uczestnicy zabawy ustawiają się po okręgu.W środku kręg stoi jedna osoba i trzymając jeden koniec skakanki nisko na ziemią kręci nią po okręgu . Pozostali przeskakują nad skakanką. Gdy któryś zawodnik nie przeskoczy zamienia się miejscami z osobą w środku okręgu .

6. PIŁKA NOŻNA (WYBRANA ZE WZGLĘDU NA NOWO WYBUDOWANE BOISKO- SZKOLNA ATRAKCJA)- uczestnicy dzielą się na 2 równoliczne grupy i wybierają spośród siebie bramkarza. Rozgrywają mecz piłkarski w skróconym czasie ( 2 razy po 15 minut).

7. KOLORY – uczestnicy ustawiają się po okręgu i rzucają do siebie nawzajem piłkę. Przy każdym rzucie mówią wybrany kolor. Na kolor czarny nie należy łapać piłki. Jeśli któryś z graczy złapie piłkę na kolor czarny lub nie złapie rzuconej piłki, klęka na kolano. Wstać z klęku można po ponownym prawidłowym złapaniu piłki.

8. KLUCHA- PRZEZWISKO – Dzieci stoją w grupie. Jeden z graczy wyrzuca pionowo do góry piłkę wykrzykując imię wybranej osoby. Pozostali rozbiegają się w dowolne strony.”Wywołany „musi złapać piłkę i krzyknąć :STOP. Na to hasło wszyscy zatrzymują się . „Wywołany ma trafić piłką w najbliższą osobę (wówczas otrzymuje ona „kluchę”). Jeśli nie trafi „kluchę otrzymuje ten, kto rzucał. Po zdobyciu 3 kluch otrzymuje przezwisko, które zastępuje mu imię

9. GUMA– grać mogą pary lub grupy. Jedna grupa trzyma gumę do gry, druga stara się w ustalony wcześniej sposób naskakiwać na gumę (klasy). Gdy wszyscy gracze „skuszą”(nie naskoczą) następuje zamiana miejscami.

10. PALANT– dzieci dzielą się na 2 grupy. Jedna wybija piłeczkę kijem palantowym, druga łapie . Przy wybiciu nie można wyjść z kijem z ograniczonego koła. Po wybiciu należy obiec zaznaczone pole(zdobyć punkt). Grupa druga łapie piłeczkę i odrzuca ją , następuje zatrzymanie obiegających.Biegną dalej po kolejnym wybiciu. Gdy kij zostanie wyrzucony z koła lub brak jest wybijających ,następuje zmiana miejsc grup. Wygrywa grupa z większą liczbą punktów.

Comments are closed.