Podróż do wnętrza Ziemi

25 października 2013 r. klasy:  II a, III b i III c przeżyły niesamowitą przygodę – podróż do wnętrza Ziemi.

Pod opieką p. E. Mierkiewicz,p. A.Tomczak, p.A. Wymysłowskiej, A. Ewert zjechaliśmy windą szybu Michał na poziom 600 m pod powierzchnią ziemi, z prędkością 6 m/s. Dla wszystkich okazało się to niesamowitym przeżyciem. Potem ruszyliśmy trasą turystyczną , która ma około dwa kilometry długości. Pod opieką przewodników przeszliśmy wyrobiskami korytarzowymi do podziemnej kaplicy św. Kingi – opiekunki górników solnych. Weszliśmy z pewnymi obawami do ciemnej groty Drakuli. Obejrzeliśmy też wyeksploatowane komory solne i maszyny używane w podziemnym górnictwie. Kopalnia ta jest największą czynną kopalnią soli, więc  przy zwiedzaniu można poobserwować pracę ludzi.Widzieliśmy sól o barwie białej i unikatową różową. Każdy mógł też na pamiątkę zabrać bryłki soli. Dowiedzieliśmy się, że sól wydobywana w Kłodawie znajduje zastosowanie jako sól kuchenna, sól dla przemysłu spożywczego, dla rolnictwa, dla przemysłu chemicznego i w drogownictwie do zimowego utrzymania dróg. Na koniec każdy otrzymał jeszcze po kilogramie soli kuchennej.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy też  Zamek w Łęczycy, gdzie wysłuchaliśmy informacji o dziejach zamku, poznaliśmy legendy związane z diabłem Borutą i weszliśmy na wieżę zamku. Na koniec wstąpiliśmy do Tumu w okolicach Łęczycy, gdzie obejrzeliśmy starą, piękną kolegiatę.