Lekcja obejmowała następujące zajęcia :
- Inscenizowanie czytanej przez nauczyciela bajki S.Jachowicza „Chory kotek”
- Rozmowa na temat przyczyn zachorowania kotka, skutków przejedzenia , złej diety, przyczyn chorowania zwierząt.
- Zabawa „Postaw diagnozę”- nauczyciel przypiął na tablicy zdjęcia osób cierpiących z powodu złego jedzenia, następnie uczniowie musieli zdiagnozować przyczynę wyglądu człowieka i podpisać obrazek odpowiednim zdaniem : Jem zbyt dużo. Jem zbyt mało. Nie jem śniadania. To jest zła dieta. Następnie uczniowie wyjaśniali skutki złego odżywiania się na zdrowie, zachowanie i wygląd człowieka.
- Dopasowywanie rodzajów pożywienia do odpowiednich gatunków zwierząt( dzieci strzałkami łączyły odpowiednie obrazki). Dzieci dochodziły do wniosku, że każdy gatunek zwierząt odżywia się odpowiednim dla niego pożywieniem.
- Przypomnienie produktów odpowiednich dla zdrowia człowieka
- Układanie przykładowego zdrowego jadłospisu na śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację (podział klasy na grupy, wycinanie z gazet różnych produktów spożywczych i komponowanie posiłku)
- Sprawdzenie poprawności wykonania prac – zawieszenie prac na tablicy.
- Zabawa w sklep. Zorganizowanie sklepu ze zdrową żywnością – przydział uczniom chipsów, – wymiana chipsów na zdrowe produkty ze sklepu, – degustacja zdrowych produktów
- Uzupełnianie ćwiczenia 1 z karty pracy. Utrwalenie zdobytych wiadomości.
- Zawieszenie na tablicy kartek z lustracjami zdrowych i niezdrowych produktów . Uczniowie wymyślali podpisy pod ilustracje – wskazówki dla innych uczniów
- Zawieszenia na tablicy szkolnej przykładowych zdrowych zestawów na poszczególne posiłki dnia.